Del 14 d’abril al 14 de maig, cinc restaurants situats entre el Baix Solsonès i els seus pobles veïns, així com de la Vall de Lord ofereixen una tapa de croquetes elaborades per les sòcies de la cooperativa


En el marc de la campanya ‘Tasta Territori als Restaurants’ i amb l’objectiu de posar en valor el producte de proximitat, Territori de Masies proposa a locals i visitants degustar les seves croquetes en alguns establiments de restauració de la zona. Erigides com el reclam gastronòmic d’aquesta nova iniciativa, les croquetes se serviran als restaurants El Miracle (Riner), L’Hostal Nou (Llobera), Hostal Forn de Su (Riner), Roquerols (Salo, St. Mateu de Bages) i Monegal (St. Llorenç de Morunys). L’oferta de llançament, que serà vigent en el transcurs de la campanya, és de 7,5 euros i permet tastar l’assortit de sis croquetes elaborades i cuinades per sòcies de la cooperativa amb la col·laboració i el mestratge de Javivi Fogons Rurals.


Croquetes de Territori de Masies | © Territori de Masies

Mitjançant un producte propi, la cooperativa rural vol fomentar el consum local i responsable també en la dimensió de la restauració. En aquest sentit, les croquetes incorporen productes del Parc de les Olors de Claret (Claret de Torà), Cal Palà (Prades de La Molsosa), Molí de Bonsfills (Vallmanya de Pinós), Cal Puigpelat (Els Quadrells, La Molsosa), Biolord Pomes (abast prepirinenc i pirinenc), Riuverd (Solsona), Molsa Toleràncies (Solsona), Antiga Casa Magí (Torà) i dPagès (Olius). Diversificades en sis varietats a dia d’avui, les croquetes de Territori de Masies es poden adquirir a través de la botiga en línia de la cooperativa, així com a la pròpia agrobotiga, localitzada al restaurant El Miracle. Així mateix, també en són punts de venda la botiga dPagès, emplaçada a Solsona, i la carnisseria toranesa Casa Magí.

Aquesta iniciativa se suma a altres actuacions circumscrites en el projecte ‘Tasta Territori als Restaurants’. La darrera va tenir lloc el passat agost en tres restaurants socis de la cooperativa. Tanmateix, la campanya es duu a terme en paral·lel al llançament de la Cistella del Territori, una nova acció impulsada en el marc del servei de Nevera Plena que té la voluntat d’establir sinergies amb els allotjaments turístics socis. A través de les accions descrites, Territori de Masies vol reivindicar i fomentar la venda directa i els circuits curts de comercialització tot acostant el producte local als visitants i al veïnat.

La campanya ‘Tasta Territori als Restaurants’ rep la col·laboració del programa d’Economia Social, promogut pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, té el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i disposa del segell de la Venda de Proximitat. En aquest sentit, segons el Decret 24/2013, la venda de proximitat està regulada i permet identificar la pagesia catalana que ven els seus productes.